söndag 20 maj 2012

Söndagsvärme * Warm Sunday


Så fort jag öppnade dörren i morse kände jag på luften och hörde på fågelkvittret att något var annorlunda. Äntligen har värmen kommit tillbaka och jag passade kvickt på att hänga ut tvätten. Överallt är vårprojekten igång: båten ska målas ett lager till, altanen är långt ifrån klar, barnen bygger på sina egna projekt och jag behöver så i mina odlingslådor. Det är stressigt på våren, men mycket av det är positiv stress över alla roliga kreativa idéer man bär på.

As soon as I opened the door today, I noticed something different in the air and in the way the birds sang. Finally the warmth is back and I immidiately hang out my laundry. Everywhere in the garden there are springprojects waiting to be done: the boat needs another coating of paint, the patio is far from finished and the children have their own building projects to work on. It is stressful but also a lot of fun at spring time, with all creative ideas you want to fulfill.



.

1 kommentar:

  1. Ja man har ju alltid tusen ideer nu när vårvärmen har kommit..nästan för många kan tyckas men jag kör på som vanligt..det jag hinner de hinner jag resten får vi ta ett annat år.. ;) hihi..

    Din fjärils girlang här nedan blev underbar!! <3

    SV: Ja för sjutton, jag kommer leka mycket med detta decoupagelack..gillar tanken på att det blir mer beständigt efter härdning.. =)

    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...