lördag 12 maj 2012

Smågodis för höns * Candy for the chickens


När vi var på Orust förra helgen passade jag på att plocka mussel- och snäckskal till mina hönor. Höns behöver extra kalcium för att kunna producera skalen till sina ägg och det finns det gott om i snäckskal. Nu ska skalen bara krossas i lagom stora munsbitar och jag vet två små herrar som gärna ställer upp att utföra det arbetet... Det är ju inte varje dag jag ber dem göra sönder saker.

When we visited the sea last weekend I picked seashells for my chickens at a small beach. The chickens need seashells to produce their eggs, or more correctly the eggshell. Now I only need someone to smash them into small pieces and I think I have two volunteers... I mean, it is not every day I ask them to break stuff.



1 kommentar:

  1. Åh ja jag måste också plocka snäckor och ge mina små höns! Brukar köpa men detta är ju en mycket smartare idé! Tack!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...