måndag 7 maj 2012

Sju frågor till mig

Stjärnfloka

Yosefine kallar mig en skön böna och taggar mig att besvara sju frågor om mig själv. Alltid kul att bli kallad en skön böna, känns särskilt aktuellt och träffande så här i odlings- och såtider. Jag har ju faktiskt tänkt så skärbönor så snart jag vet var jag ska så dem. Efter en heldag/kväll med möten och föräldramöten känner jag mig upplagd för en frågestund. Så nu kör vi:

1. Hur löd ditt senaste sms?
Till en av mina bästa vänner som bor för långt borta: "Guuuud va tråkigt det är att vi ses så sällan! jag saknar verkligen dig nåt otroligt och det där med att höras på telefon funkar ju inte riktigt i stressig vardag. Du ska veta att jag tänker på dig i alla fall, kära vän! Varma vårkramar"

2. Vad gör du helst en lördag?
Det känns väldigt årstidsberoende men som den jordnära oxe jag är kör jag just nu helst ner händerna i jorden och röjer runt med diverse uteprojekt hela dagen för att till kvällningen svänga ihop en utsökt grillmåltid ackompanjerat av ett glas vin och ett himla flängande in och ut ur huset eftersom jag multitaskar och har ungefär hundra olika såser, sallader och andra tillbehör på gång samtidigt. Allt blir givetvis klart precis samtidigt och sen  avnjuter jag det hela tillsammans med min familj.

3. Gillar du att sjunga SingStar?
Har aldrig provat.

4. Vad vill du bli bättre på?
Trädgård och odling. Saken är bara den att jag är för otålig. Jag har svårt att behålla motivationen under hela odlingssäsongen och då försummar jag det hela och så går det mer eller mindre åt skogen. Kanske är det tålamod jag vill bli bättre på...

5. Om du bara fick välja en sak att äta resten av ditt liv, vad blir det då?
Men vilken svår fråga och en så förskräcklig tanke! Just nu känner jag ett enormt sug efter sushi, så jag slår väl till på det.

6. Vad har du för framtidsplaner?
Åka till Legoland med mina legofanatiska barn, bygga en altan och anlägga en ny rabatt.

7. Vilken karaktär i vänner är du?
Ross.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...