lördag 26 maj 2012

Majorna * Majorna in Gothenburg


I dag har jag tillbringat hela dagen i Majorna i Göteborg tillsammans med käraste vännerna. Våra barn har känt varandra hela livet och njuter lika mycket av sällskapet som vi vuxna gör. Vi fick en underbar försommardag och riktigt sommarlovskänsla där barnens lek som vanligt eskalerade på kvällen när de egentligen borde legat i sina sängar för länge sedan. En av mina vänner bor i Majorna och både jag och mina söner njuter av en stadstur lite då och då. Majorna är en underbar stadsdel med mängder av barnfamiljer och bebyggelsen är så mysig. Landshövdingehusen tillsammans med alla små parker, lekplatser och mysiga caféer skapar en småstadsatmosfär mitt i staden.

Me and my sons have spent the day i Gotheburg with some old and very dear friends. Our children have known each other their whole life and enjoyed the reunion as much as us adults. One of my friends live in the city district Majorna, which is one of the older parts of Gothenburg. Most of the buildings there are old worker's houses - Landshövdingehus - and they are characteristic for Majorna. Majorna is like a small town inside the big city, with parks, small cafés and play grounds every where.






1 kommentar:

  1. Är det Sara som bor i Majorna? Tycker att jag har sett henne på skolan när jag lämnat Li. Vi bor precis i krokarna, så nästa gång ni är i Majorna kan du kanske titta förbi?

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...