söndag 18 december 2011

Presenter till en mor och mormor


Igår firade vi min mamma, som fyllde år i veckan. Det var en lugn tillställning med god mat och intensivt umgänge. Jag och mina systrar gav henne ett presentkort på en heldag med oss, där hon bara ska bli uppassad och ha det trevligt tillsammans med sina döttrar. Presentkortet gjorde jag i Indesign. Jag ville få lite vintagekänsla över det och skrev därför ut det på ett gräddvitt papper. Bilderna har jag googlat fram. Kuvertet är givetvis gjort av en tapet.


Storebror hade gjort två julhängen av pärlor till sin mormor. Tillsammans vek han och jag varsin del av asken. Att klä botten med det söta tyget var helt och hållet hans idé och mycket finare än silkespappret jag föreslog.
.

6 kommentarer:

  1. Så fina julhängen med pärlor!! Mottagaren kommer bli överlycklig.
    Ha en fin fjärde advent!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Så himla bra med ett kalasprogram!
    Gullig tanke av storebror, har han lärt sig av mamma kanske?

    kram

    SvaraRadera
  3. Vilket fint presentkort och fin inslagning, jag gissar på att både utformningen och själva innehållet blev uppskattat.

    Jättefin ljusslinga också och påpassligt att ta till vara plastmuggarna, förlåt, lampskärmarna :) Jag känner igen det där beteendet, nästan alla mina tomma konservburkar, russinburkar etc hamnar i pysselhögen, och av oanvända servetter från lunch hos mamma o pappa har en låda och ett antal krukor fått lite piff. Till sist, gud så söta dina granbebisar är :)

    SvaraRadera
  4. Jätte fina presentkort. Önskar dig en trevlig 4:e advent!
    Kramkram

    SvaraRadera
  5. Vilka fina presenter- kan tro att hon blev glad! Massa varma 4:e adventskramar från mig.

    SvaraRadera
  6. Kanonbra presenttips! Och jag bara älskar din återbruks ljusslinga här nedan! <3

    Kraaaaaam
    Sanna

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...