onsdag 15 juni 2011

Uteglimtar


Kycklingarna växer för varje dag. Egentligen börjar de bli rätt fula nu, smala och spattiga, lite tuffsiga och med långa oranga ben. Men de är väldigt gulliga varje morgon när de kommer springande emot mig, eftersom de alltid lyckas smita ut ur sin lilla inhängad men har väldiga problem med att ta sig in igen när jag lägger deras mat där. Jag är inte naiv, jag vet att de inte älskar mig, utan kommer snurrande eftersom de hoppas på något gott. Men det är lika trevligt för det.


Mina egna ungar leker hela dagar utomhus och deras projekt tar aldrig slut. Sandlådan under blodbokens skyddande grenar är sval och len när solen gassar som mest. Jag älskar att gå barfota i den. 

  
Fågelhuset står fortfarande kvar trots att det inte finns något stort behov av solrosfrön och talgbollar just nu. Men jag gillar den ofrivilligt ruffiga stilen som uppstått efter två hårda vintrar, den ljusblå färgen flagnar och hela bygget är snett och vint. Kanske är jag lite knäpp som tycker det är vackert på något sätt.



2 kommentarer:

  1. Fågelhuset är vackert. Förstår mycket väl att du låter det vara kvar ute :)

    Vi är lite sugna på att skaffa några hönor men vi har inte riktigt bestämt oss ännu. Har du någon tupp? Jag har förstått att det är bra att ha det fast vill helst bara ha hönor. Jag vill bara ha 2-3 st så att vi kan få ägg för husbehov. Har du några råd? :)

    Jag önskar dig en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt med utelivet som är nu. Barnen är ute så mycket att leksakerna i rummet kommer att kännas som nya i höst. Och vårat fågelhus ser likadant ut som ert varje gång jag slår huvudet mot det faller det ner en bit. Men det ser så charmigt nött ut att det får hänga kvar i äppelträdet.

    /Mia

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...