torsdag 2 juni 2011

Skatter i min trädgård


Helt plötsligt har det dykt upp en massa fläderbuskar i min trädgård. De verkar vara väldigt duktiga på att självså sig, sen växer de så det knakar och på en säsong har man en stor fin buske. Dessutom har jag upptäckt att varje buske ofta har ett antal rotskott omkring sig.

När jag var på trädgårdsresa i England förra året doftade det himmelskt av alla fläderbuskar som stod utspridda i många av trädgårdarna vi besökte. Inspirerad av detta har jag nu grävt upp ett antal sådana rotskott och grävt ner på nya stället i trädgården. Och det finns fler kvar att gräva upp. Min trädgård känns som en skattkista och nästa sommar kommer hela min trädgård dofta av fläder!


Igår startade Pysselstafetten hos Stina, som gjorde små söta vindsnurror som är användbara till så mycket, exempelvis till att dekorera hårspännen med eller sätta i örhängen.

Idag visar Popetotrora hur man syr en fin mössa i trikå.

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...