fredag 10 juni 2011

Ha en blomstrande helg!


Nu ser man praktfullt blommande rododendronbuskar överallt. Själv har jag bara en liten missformad, som jag kanske egentligen borde klippa ner radikalt. Men det bär mig emot, eftersom jag förmodligen skulle få vänta ett par år innan den blommade igen. Så den får vara krokig och sned, eftersom den bjuder på underbara blommor varje försommar.

Bilden ovan är från Wolterton & Manningston Estate i östra England, där det finns en rododendronskog med hemliga, vindlande stigar och små blänkande bäckar och dammar.

4 kommentarer:

  1. Jag hoppas att du får en blomstrande helg också :)
    Rododendronbuskar är fina och ger mig flashbacks till barndomen då både min mormor och farmor hade det i sina trädgårdar. De är så fina!

    Jag önskar dig en fortsatt fin fredag!

    SvaraRadera
  2. Önskar dig en blomstrande, varm och solig helg tillbaka, Rebecca!

    SvaraRadera
  3. Ljuvligt foto, dit skulle man åka :)

    SvaraRadera
  4. Tänk om man hade haft hemliga vindlande stigar i sin egen trädgård...
    Hoppas du får en fin helg!
    Ullis

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...