lördag 11 juni 2011

Glimtar


 På spiselkransen står för tillfället en av mina tempelstenar, som jag gjutit i betong. De är inte så stora men väger en hel del. I den lilla öppningen kan man lägga blommor eller ställa en liten ljuslykta. Inspirationen är hämtad från antika stenar från gamla tempel i Indien. Bredvid står ett av mina mossträd.

Idag bjuder jag på lite detaljer från mitt hem. Pappersbollen i fönstret heter Kusudama och består av en mängd origamivikningar. Här och här finns beskrivningarna. På en skalad gren i ett fönster sitter små pappersfåglar, samma fågel som jag gjorde till fågelburen i papper. Beskrivning på fågeln finns här.

3 kommentarer:

  1. Åh, vad läckert!!!!

    Jag blir så pysselsugen, men har så mycket annat på schemat idag...men dagen är lång;))

    Ha en fin Pingsthelg!
    //lisamaja

    SvaraRadera
  2. Hej Rebecca! Vad roligt att hitta hit. Jag blev förälskad i Kusudama-bollen, måste tillverka en sådan snarast!

    SvaraRadera
  3. Vilka söta detaljer!! Den där pappersbollen/blomman är helt underbar! Jag har ju sett den hos dig tidigare och har verkligen tänkt göra en egen, men det har visst inte blivit av än. :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...