lördag 18 juni 2011

DIY: Somriga pappersfjärilar


Jag har några somriga gäster som landat på min gardin. Ovanligt stora och färgglada fjärilar för att vara i Sverige, och väldigt stillsamma och icke-fladdriga.

Jag tycker inte man kan få nog av somriga inredningsdetaljer så här på försommaren och ibland räcker det inte med mängder av blommande pelargoner i fönstren. De här fjärilarna är snabba och enkla att göra.



Jag skrev ut en svartvit bild av en fjäril som jag fann på nätet, och kalkylerade bara av den i två olika storlekar. Annars är översta bilden lagom stor att skriva ut.


Färgsättningarna är helt och hållet utifrån min egen fantasi. Jag lånade barnens färgkritor, eftersom jag ville komma så nära den där halvblanka, pudriga ytan som bara fjärilsvingar har.


Sedan vek jag upp vingarna lite för att få ett mer tredimensionellt intryck och nålade fast fjärilarna på gardinen med varsin knappnål från baksidan.
.

3 kommentarer:

  1. Vad mysiga,
    perfekt för att pimpa gardinerna me ju.
    Hoppas du får en riktigt skön lördag,
    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. fönstret blev genast mycket mer somrigt med en skock fjärilar - jättefint!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...