måndag 13 juni 2011

DIY: Hamsterbur blir minidrivhus


Jag samlar på sopor, det är bara att erkänna. På vägen hem från jobbet i veckan såg jag något ligga i diket och i min begreppsvärld såg det ut som ett litet drivhus. Jag stannade kvickt men drivhuset visade sig vara en hamsterbur, som någon miljöbov dumpat vid vägkanten. Den var förhållande hel, någon liten spricka i överdelen bara, så jag hivade in den i bilen och drog vidare.


Igår gjorde jag slag i sak och planterade om några höga tagetes i mitt lilla nyfunna drivhus. Jag vet att många har svårt för tagetes men just denna sorten är väldigt vacker, 60-70 cm hög och med stora varmt gula blombollar. Ni ska få se längre fram i sommar!
.

4 kommentarer:

  1. Vad glad jag är att du hittade till mig så jag hittade hit och nu kan följa dig och din kreativitet! Så mycket fint du pysslar med, blir tokinspirerad!!! Det blir bloglovin och länk och alltihopa på en gång! Vi ses!!

    Milla:)

    SvaraRadera
  2. Åh, det passade ju perfekt! Kan det vara sådana tagetes som jag visade häromdagen tro?

    SvaraRadera
  3. Så fiffigt! Jag måste erkänna att jag är likadan, ser jag något "skräp" i vägkanten eller dylikt så bara måste jag släpa med det hem för jag ser alla möjliga nya användningsområden ;)

    SvaraRadera
  4. Skräp är väl på ett sätt "brist på fantasi".
    Blev ju faktiskt kanonbra.
    Ska bli spännande att se dem i full blom sen.
    Hoppas du haft en skön Tisdag,
    Kram Malin

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...