fredag 25 februari 2011

Ha en himmelsk helg!

Leveld, Hallingdal, Norge

Tack och lov att ljuset är på väg! Nu börjar det ljusna när jag åker till jobbet på morgonen och dagarna blir allt längre. Jag har sett räven varje morgon den här veckan och jag oroar mig för mina hönor, som varit förskonade från rovdjur under en lång tid nu. Samtidigt är det fantastiskt att få uppleva ett sådant djur i sin vardag och jag känner mig därför kluven till dess närvaro.

I helgen ska jag ägna mig åt mina hönor, städa hönshuset,  laga hålen i hönsnätet och skaffa ny halm till deras reden. Och när halmen är på plats skulle det inte förvåna mig om någon av damerna snart tycker att det är dags att ruva fram en kull kycklingar. Under vårvintern händer det ofta att jag får jaga ut ruvsugna hönor ur hönshuset, då det fortfarande är för kallt för kycklingar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...