söndag 2 januari 2011

Nyårsbordet


Jag älskar en färgglad jul med mustiga röda nyanser, gärna uppblandat med lila och bling. På nyårsbordet önskar jag dock renhet: silver, mässing, glas och glitter.

Jag är oerhört svag för mässingsljusstakar och har en mängd varianter. Denna gång valde jag ett par med fot och manschett i blom/bladform, samt en kandelaber för höjden. 

För att få lite livfullhet placerade jag änglaspelet mitt på bordet tillsammans med mina underbara pärlhöns - en kär julklapp från mor. De små silverhönsen tjänar också som salt- och pepparströare.

Glaslyktorna liknar isskulpturer och tillsammans med barnens stora diamanter ger de ett kyligt intryck som balanserar den varma tonen i mässingsljusstakarna och alla ljusen.

Omkring alltihop ringlar två girlanger, en med silverpärlor och en med pärlemorpärlor.

Nyårsmiddagen intogs på Rörstands klassiska Ostindia, som är både romantisk och lite stram. Med en släkt från porslinsstaden Lidköping föll det sig naturligt någon gång i tonåren att börja samla på en servis och jag är oerhört glad att jag valde så rätt så tidigt i livet.







1 kommentar:

  1. .......Good job! You guys did great and great contents.
    (buy puppy online )
    (poodle puppies for sale )
    https://shihtzubliss.blogspot.com/2021/03/why-choose-us-toy-poodle-for-sale-to.html

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...